Ιβάν Σβιτάιλο: Για τους συμμαθητές μου ήμουν «ο Αλβανός»

O Ιβάν Σβιτάιλο που φέτος μας συστήθηκε και ως Ρουσουνέλος στο «Κάτω Παρτάλι» υπήρξε διαφωτιστικότατoς για το θέμα του ρατσισμού στα σχολείο και μιλάει για τη δική του εμπειρία, όταν οι συμμαθητές του επέμεναν να αναφέρονται στο πρόσωπό του ως «ο Αλβανός», παρότι ο ίδιος έχει καταγωγή από την Ουκρανία.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό ΕΓΩ weekly, μίλησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια για το ρατσισμό, τα δύσκολα χρόνια, τη μετάβαση από την Ουκρανία στην Ελλάδα και την παραμονή του στη χώρα μας.

Δύσκολο να διαχειριστεί το ρατσισμό ο Ιβάν όταν ήταν μικρός μιλάει για την εμπειρία:

«Ήμουν «ο Αλβανός» για τους συμμαθητές μου. Εκεί είναι το αστείο της υπόθεσης. Με φώναζαν Αλβανό, ενώ είμαι Ουκρανός. Μου φαινόταν περίεργο. Δεν μπορούσα να καταλάβω για ποιον λόγο έτσι και σε κάθε περίπτωση γιατί πρέπει να θεωρείται βρισιά ή κοροϊδευτικό σχόλιο το ότι απλώς κατάγεσαι από άλλη χώρα», παραδέχεται.

«Ήμουν αλάνι από μικρός. Φλέρταρα με τον κίνδυνο. Όταν ζεις χωρίς λεφτά σε δύσκολες συνθήκες, δε μιλάς τη γλώσσα και μένεις σε φοιτητική εστία, σίγουρα είσαι εκτεθειμένος σε πολλούς κινδύνους», δήλωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Όταν πήγα στην Νέα Υόρκη, συνειδητοποίησα ότι ήθελα να γυρίσω πίσω και να δουλέψω σε μια θεατρική κατεύθυνση».