Facebook: ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΛΕΙΝΕΙ




Την αγορά της χρονιάς έκανε το Facebook πριν από λίγες μέρες, καθώς έδωσε 1 δισ. δολάρια για την αγορά του Instagram. Όμως κανείς δεν ξέρει αν θα έχει μέλλον αυτή η επένδυση…Όταν πριν από λίγες μέρες βγήκε η είδηση ότι το Facebook αγόρασε το Instagram οι περισσότεροι σκέφτηκαν ότι ήταν η κίνηση ματ του Mark Zuckerberg να εδραιώσει την εταιρία του και στον κόσμο των smartphone. Τα πιο πονηρά μυαλά όμως έδωσαν μια άλλη διάσταση στο όλο θέμα: μήπως αγόρασε το Instagram για να το κλείσει; Και μόνο τυχαία δεν είναι αυτή η ερώτηση, παρά το 1 δισ. δολάρια που ξόδεψαν.

Άλλωστε ο ίδιος ο Zuckerberg πριν από δύο χρόνια είχε πει πως το Facebook δεν αγοράζει άλλες εταιρίες για να τις αξιοποιήσει, αλλά για να πάρει τα καλύτερα μυαλά τους! Και αυτό επιβεβαιώνεται από τη μέχρι τώρα πορεία του, καθώς 11 άλλες εταιρίες έχει αγοράσει μέχρι σήμερα το Facebook και τις έκλεισε.

Parakey (2007)

Ο Blake Ross και ο Joe Hewitt είχαν την ιδέα να δημιουργήσουν ένα λογισμικό που να εδρεύει όμως στο internet (κάτι που έχουν προσπαθήσει πολλοί τα τελευταία χρόνια). 

Συνεργάστηκαν με την Firefox, αλλά το project δεν βγήκε ποτέ στον “αέρα”, καθώς αγοράστηκε ως οδηγό εκκίνησης από το Facebook και έκλεισε!

Divvyshot (2010)
Το 2010 ήταν μία από τις ανερχόμενες υπηρεσίες διαμοιρασμού φωτογραφιών και δημιουργίας photo album. Όμως όπως είπε και ο ιδρυτής του, ο Sam Odio, δέχθηκαν μια πρόταση από το Facebook που δεν μπορούσαν να αρνηθούν. Πούλησαν την ιδέα στον Zuckerberg και φυσικά από τότε εξαφανίστηκε.


ShareGrove (2010)
Κάτω από τη στέγη του Facebook, μόνο ένα μήνα έμεινε “ζωντανό” το ShareGrove, μια υπηρεσία chat που μπορούσαν οι χρήστες να ανταλλάζουν μηνύματα, φωτογραφίες και άλλα αρχεία. 

Βέβαια ένα χρόνο μετά ο Zuckerberg παρουσίασε το “δικό του” Group Chat, που έκανε ακριβώς τα ίδια.



NextStop (2010)
Το Facebook ήταν αυτό που έβαλε stop στο NextStop, μια ανερχόμενη ταξιδιωτική υπηρεσία. Βέβαια ο Zuckerberg ήταν ειλικρινής από την πρώτη στιγμή εκεί δηλώνοντας ότι αγόρασε το NextStop για να αγοράσει τις ιδέες των δημιουργών του.

Hot Potato (2010)
Δέκα εκατομμύρια δολάρια έδωσε τον Αύγουστο του 2010 για την αγορά της check-in υπηρεσίας. Το αποτέλεσμα; Πριν από ένα χρόνο το Facebook ανακοίνωσε την “γέννηση” του Places. Πάντως το Foursquare δύσκολα να το κερδίσει.


Drop.io (2010)
Όσα download και να έχεις κάνει στη ζωή σου, μάλλον αυτό το site δεν το ξέρεις. Και όχι άδικα, καθώς δύο μήνες μετά την αγορά του από το Facebook εξαφανίστηκε από τον web χάρτη.

Beluga (2011)
Η υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων στα κινητά, αγοράστηκε και αποτέλεσε έμπνευση για την δημιουργία του Facebook Messenger. Βέβαια δύο μήνες μετά την κυκλοφορία του νέου εγχειρήματος του, ο Zuckerberg έκλεισε το Beluga μία και καλή.


Digital Staircase (2011)
Υπηρεσία βίντεο και φωτογραφιών, που αγοράστηκε τον Νοέμβριο του 2011 από το Facebook, προκειμένου να οδηγήσει την εταιρία στο επόμενο της βήμα σε σχέση με τα smartphone. Κάτι που κατάφερε.


MailRank (2011)
Παρά το γεγονός ότι ο Zuckerberg έλεγε έναν χρόνο πριν ότι “το mail έχει πεθάνει πλέον”, στο τέλος αγόρασε το MailRank. Μην ρωτάς, το έκλεισε και αυτό.


Snaptu (2011)
Το Ιανουάριο του 2011 συνεργάστηκε ο Zuckerberg μαζί τους, προκειμένου να δημιουργήσουν μια Facebook υπηρεσία για χρήστες χωρίς smartphone. Αφού τα κατάφεραν, τους αγόρασε και από τότε έπαψε να λειτουργεί.


Gowalla (2011)
Άλλη μια check-in υπηρεσία, με τη μόνη διαφορά ότι κόντραρε στα ίσα το Foursquare, καθώς είχε 1 εκατομμύρια χρήστες. Τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο του 2011, όταν το Facebook την αγόρασε και την έκλεισε, προκειμένου οι άνθρωποι του Gowalla να του φτιάξουν το νέο timeline στο social media του.